Ось і збулося! Виросло наше дитя, в школу пішло. І сподобалося йому, начебто, і вчителька мила, і програма цікава. Тільки ось через пару тижнів почав наша дитина говорити, що робити в школі йому нічого. А ще через тиждень вже і вчителька на нього скаржиться, що не слухає, мовляв, відволікається, на уроках балується, дисципліну порушує. Вдома розмовляємо-розмовляємо, пояснюємо йому, пояснюємо. Толку - мало. Знову скарги на поведінку. Починаємо лаяти, карати. Дитина провину свою усвідомлює, виправитися обіцяє, тільки благих цих намірів вистачає не надовго. А шкода його! Дитя-то улюблене, а вже непосидючим завжди було. Такий темперамент, що ж тепер? А тепер потрібно точно визначити для себе, що саме потрібно від дитини в початковій школі, і як досягти результатів, не третируючи своєї дитини. Залишивши у спокої наше особисте бажання навчити дитину іноземним мовам і інформатики, давайте вирішимо, чого конкретно повинен навчитися дитина в першому класі. Читання, письмо, рахунок - три кити навчального плану початкової школи, але часто ці навички стають кошмаром для активної дитини. Щоб ситуацію не ускладнювати, перестаємо хапатися за голову, читати нотації і допомагаємо дитині освоїти декілька нескладних прийомів, які суттєво спростять його шкільне життя. Отже ... Читання Ведемо пальцем . Пропонуємо малюкові читати, ведучи по рядку вказівкою або пальцем. Це дозволяє уникнути втрати рядка, пропуску і повторення рядків і слів. Робимо позначки. Дитина може позначати простим олівцем важливі абзаци, таким чином потім зможе знайти їх. Для кожної теми придумайте свій значок, наприклад - будиночок для опису обстановки, смайлик - для опису персонажа, знак оклику - значимі думки. Ритм для читання вголос. Нехай дитина робить короткий вдих на кожній комі і звичайний вдих в кінці кожного речення. Цей прийом покращує темп читання і розуміння прочитаного. Уявні картинки. Запропонуйте вашій дитині подумки уявляти собі прочитане і дивитися його, як кіно. Це допомагає дитині запам'ятати образи, послідовність подій. Письмо Проблеми виникають, в основному, коли потрібно викласти на папері свої думки. Тому спочатку потрібно намалювати схему. Хай дитина розповість, що вона збирається написати, потім побудуйте карту або схему. Напишіть головну тему у центрі аркуша, потім підтеми в інших кутках та з'єднайте їх сходинками з головним кружком. Це дозволить дитині сформулювати думки і зв'язати їх, незалежно від того, в якому порядку вони з'явилися. Складаємо план. За намальованою схемою напишіть план, допоможіть дитині сформулювати короткі основні ідеї. Потім, рухаючись за цим планом, дитині буде нескладно на аркуші розширити його якимись описами. Рахунок Підручні засоби . Рахуйте за допомогою кубиків, ґудзиків, паличок або цукерок. Намалюйте завдання. Задачу або приклад постарайтеся намалювати, щоб дитина побачила, що саме потрібно зробити. Наприклад, щоб відняти від 12 - 3, намалюйте 12 яблучок, закресліть 3. Нехай дитина побачить результат конкретного математичного дії. Виділити знак. Перед тим, як приступити до обчислень, дитина повинна виділити в кожному завданню знак дії (+, -, x, :) і промовити вголос, який результат він очікує побачити після обчислення. Наприклад: знак плюс, предметів стане більше. Займаючись з дитиною вдома, застосовуючи ці нескладні прийоми, ми ненав'язливо дисциплінуємо непосиду. Ми розбиваємо таке велике (для нього) домашнє завдання на менші частини, які легше сприймаються. Так, можливо, сидіти на уроці дитині легше не стане, але якщо він не буде відставати в освоєнні нового матеріалу, з'явиться можливість зацікавити його навчальним процесом, мотивуючи дитини тим, що він може бути завжди першим і кращим, і тоді вся енергія піде на те, щоб раніше за всіх підняти руку і відповісти на запитання вчителя, швидше за всіх вирішити завдання.
|